Leírás

A Garázs csapat blogja sok érdekes, otthon is elvégezhető kísérlettel, videókkal, előadások ajánlóival, versenyekkel, nyereményekkel... olvass rólunk többet!

Versenyek, házik, élő bemutatók

KÍSÉRLETEZŐS VERSENY

ÖTLETVERSENY

Legújabb házi:

Korábbiak

Élő bemutatók:

Következő élő bemutató: 2014. 11. 10.-11. Fazekas Mihály Gimnázium (nyílt nap)

Friss topikok

  • Gál Béni: Egyre jobbak vagytok! :D ... (2013.03.02. 15:41) Polárszűrő vs cukoroldat
  • rbende: azt a spéci fülhalgatót mivel lehetne helyettesíteni ?... (2012.03.14. 21:38) Detektoros rádió 3 - Antenna
  • Trócsányi Péter (törölt): @pavkovicserik: 1000bocs, szeptemberre gondoltam. szept. 27.... (2011.08.07. 19:10) Garázs#13
  • aéegjalhlksfnhk: úgy látom megcsináltátok a betűtípust gr... (2011.07.01. 20:45) Folyékony fény
  • Trócsányi Péter (törölt): Na ja, innen csak fejlődni lehet, mi? ... (2011.05.03. 10:57) Antigravitáció

Videóink a Youtube-on

2013.07.14. 17:04 Trócsányi Péter (törölt)

Trócsányi Péter

Sziasztok! Én vagyok Trócsányi Peti, akiről Szatmári Roli írja, hogy a „2010-es évben” csatlakozott a Garázs csapatához.

Valójában már régebben indult kísérletbemutatói karrierem, igaz, csak néhány hónappal. Az elhivatás 2010 januárjában történt, amikor az indexet olvasgatva ráakadtam Zsiros László Róbert egyik szertáros bejegyzésére, amelyet látva egyből megtetszett kísérletek filmre vett formában való közlése. Néhány hét alatt végignéztem RobiLaci egész blogját, és törzskommentelővé váltam, feliratkoztam az rss-re, meg minden ilyen, aztán eljött az a bizonyos nevezetes március 5. a Szertár születésnapi videójával. Ebben a blogszerkesztő meghirdette a nagy vendégvideókészítő-versenyt, amelyet mindenáron meg akartam nyerni, úgyhogy megkezdődött a forgatás. Tekintve a nem túl széles mezőnyt, könnyű dolgom volt, de a kísérlet mégis csak április végén jelent meg a szertáron. Ott elég nagy tetszést aratott, de szerettem volna annál a videónál jobbat is készíteni, és ez egy kicsit elhúzódott...

Jó pár hónap eltelt, már-már le is tettem róla, hogy még egy videót készítsek, mikor kérdezte Roli, hogy nem szállnék-e be a Garázs csapatába, és hosszas emailezések után a Szertárnak készített videó megjelent a blogon. Később Máté és Gergő segítségével beszereztem a vágnivaló anyagot a második kísérlethez is, és így szépen lassan beindítottuk a Garázst. Rendszeresen jelentek meg videók és rögtön versenyek, élő bemutatók szervezésével is kezdtünk foglalkozni. Mátéval és Gergővel mi hárman (mivel osztálytársak vagyunk) a Garázs színein kívül is készítünk videókat, tartunk az iskolánkban (a Fazekasban) élő kísérletbemutatókat. Gyakran innen érkezik ötlet egy-egy Garázs-videóhoz is, bár nekem könnyű dolgom van az ötletszerzéssel, mivel relatíve sok fizikatanárt és fizikust ismerek személyesen.

Tőlük is kapok ötleteket, illetve gyakran az interneten keresgélve akadok érdekességekre, de nagyon gyakran egy teljesen mindennapi szituáció is segít. Az ilyen lehetőségeket sosem szalasztom el, mert ezek autentikussá teszik a videóimmal közvetíteni kívánt üzenetet: anélkül, hogy észrevennénk, a körülöttünk nap mint nap lejátszódó folyamatok legtöbbje mögött érdekes tudományos magyarázat van.

kísérleteim a blog létrejötte, 2011. 01. 25. óta jelennek meg. Telefonon a 0652786808 számon érhettek el, de a legbiztosabb az email: tpet.temail@gmail.com.

Opciók

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://garazskiserlet.blog.hu/api/trackback/id/tr804627589
süti beállítások módosítása